38 Social Media kanalen die je kan inzetten voor jouw bedrijf

Facebook

Met meer dan een miljard gebruikers over de hele wereld en functies variërend van gerichte reclame tot live-uitzendingen is Facebook een onmisbaar sociaal netwerk platform geworden voor bedrijven.

Twitter

Twitter is een microblogsite waarmee gebruikers korte berichten, foto's, links en andere soorten media kunnen plaatsen.

LinkedIn

De populairste zakelijk georiënteerde sociale netwerksite, LinkedIn, is ideaal voor ondernemers die hun professionele netwerken willen verbeteren of zich willen richten op B2B-klanten.

Instagram

Een visueel georiënteerd sociaal platform, Instagram is voornamelijk gebaseerd op de mobiele gebruikers en laat je foto's en korte video's zien en posten, samen met een kort "verhaal".

Google+

(Opgeheven 02-04-2019) Op het social platform van Google kun je met Google+ inhoud, foto's en meer delen, contact maken met anderen door ze aan je kringen toe te voegen.

Pinterest

Via Pinterest kunnen gebruikers verschillende borden maken waarin ze foto's en inhoud uit verschillende bronnen kunnen opslaan. Bedrijven kunnen het gebruiken om producten, blogposts en andere inhoud in te plaatsen.

Tumblr

Tumblr is een mix tussen een sociale mediasite en een blog-platform. Je kunt foto's, video's, tekstberichten plaatsen en zelfs inhoud van andere gebruikers opnieuw plaatsen of leuk vinden.

Periscope

Voor bedrijven die live-uitzendingen willen gebruiken om met klanten te communiceren, is Periscope een app waarmee je contact kan maken met mensen en live video-inhoud kunt streamen.

Snapchat

Populair om populair te zijn bij jonge gebruikers, begint Snapchat nu een breder publiek te bereiken. Je kan foto's, korte video's of tekstberichten delen met andere gebruikers. En die inhoud is beperkt zichtbaar.

Flickr

Een social sharing site die eigendom is van Yahoo, met Flickr kan je foto's en video's uploaden en inspiratie op doen, sorteren in albums en zelfs communiceren met andere gebruikers in geselecteerde groepen.

YouTube

Als u video-inhoud voor uw bedrijf maakt, gebruikt dan YouTube. Je kunt je eigen video's uploaden, ze op andere sites delen, afspeellijsten maken en zelfs communiceren met andere gebruikers op het platform zelf.

Vimeo

Vimeo is niet zo populair als YouTube als het gaat om video platforms. Maar je kunt het nog steeds gebruiken om video's te uploaden. En er zijn ook enkele community-functies die zijn bedoeld voor de serieuze videomakers.

MySpace

MySpace is zeker niet het populaire sociale netwerk platform maar heeft community-functies die vooral gericht zijn op amusementsliefhebbers. Dus muzikanten en soortgelijke ondernemers kunnen een aantal voordelen vinden door het te gebruiken.

Mix

Mix is een discovery-engine waarmee u nieuwe inhoud in verschillende categorieën kunt delen en ontdekken. Je kunt het gebruiken om foto's, video's, blogposts en meer te delen, maar ook om relevante inhoud te vinden en deze te delen met je publiek.

Ning

Ning is een platform voor online communities waarmee je foto's kunt delen, in groepen kunt plaatsen en zelfs blogposts kunt publiceren.

XING

XING is een platform dat speciaal is ontwikkeld voor het zakelijke netwerken. Je kan contact leggen met andere professionals en bedrijven, branchenieuws lezen en zelfs relevante evenementen ontdekken.

SlideShare

Met SlideShare van LinkedIn kan je presentaties, infographics, documenten en soortgelijke materialen maken. Je kan het ook gebruiken om presentaties te vinden over verschillende onderwerpen met betrekking tot uw branche.

Digg

Digg is een site voor het delen van sociale media die zich voornamelijk richt op nieuwsverhalen. Dus als uw bedrijf artikelen of nieuwscontent maakt, dan kan dit een waardevol sociaal platform zijn.

Foursquare

Voor bedrijven kan Foursquare je helpen voor het vinden en inchecken van bezoekers op uw locatie. U kunt zelfs speciale aanbiedingen of promoties aanbieden aan potentiële klanten. (local Marketing)

Reddit

Reddit heeft een nieuwsaggregator en een aantal sociale functies, zoals discussieborden en de mogelijkheid om verschillende inhoud in te dienen en te beoordelen.

Quora

Met de populaire vraag- en antwoord- site stelt Quora je in staat om met andere gebruikers te communiceren door vragen in te dienen en andere gebruikers te helpen als ze vragen hebben met betrekking op uw branche of expertise.

Scribd

Scribd is een open publicatieplatform die auteurs gebruiken om e-boeken, audioboeken, strips en andere documenten te delen met geïnteresseerde doelgroepen.

Yelp

Vooral bekend om beoordelingen van lokale bedrijven. Met Yelp kan je een profiel voor je bedrijf maken en communiceren met andere gebruikers.

Tout

Tout is een mobiel video-publicatieplatform. Het is perfect voor bedrijven die nieuws-, sport- en entertainment gerelateerde content delen met online en mobiele doelgroepen.

Tapatalk

Tapatalk is een online platform voor discussieborden in verschillende belangengroepen. Je kan een profiel maken en deelnemen aan verschillende forums om inhoud met betrekking tot uw branche te bespreken en te delen.

Ryze

Ryze is een site speciaal gemaakt voor zakelijke gebruikers. Met een lidmaatschap kan je vervolgens het platform gebruiken om contact te leggen met andere bedrijfseigenaren en professionals in uw branche.

Howcast

Voor bedrijven die zelfstudiemateriaal of educatieve inhoud willen delen, is Howcast een online platform waarmee u korte video's en/of teksten kunt delen waarmee gebruikers uitlegt hoe ze het kunnen uitvoeren.

Meetup

Meetup is een site waarmee gebruikers groepen kunnen maken en deelnemen om evenementen en vergaderingen in een bepaald gebied te delen. Je kan de site gebruiken om interesse te wekken in speciale evenementen voor je bedrijf.

DeviantArt

Voor kunstenaars, fotografen, illustratoren en andere creatieve ondernemers biedt DeviantArt een online galerij en community om hun werk te delen en om in contact te komen met anderen.

Buzznet

Buzznet is een sociaal netwerk waar u foto's, video's, tekstberichten en meer kunt delen. Het kan met name van belang zijn voor bedrijven die zich op entertainment richten.

Last.fm

Last.fm is een muziek streaming service waarmee gebruikers een profiel kan maken en communiceren met andere luisteraars. Muzikanten gebruiken de site om te communiceren met luisteraars en zelfs hun muziek en evenementen te delen.

SoundCloud

Een ander geluidsdistributie platform, SoundCloud, kan een bijzonder nuttig kanaal zijn voor muzikanten en podcasters.

Behance

Voor ontwerpers en creatieve ondernemers laat Behance je visuele portfolio werk zien en ontdek je zelf andere artiesten en ontwerpers via hun eigen portfolio's.

WhatsApp

WhatsApp is een mobiel berichten platform waarmee gebruikers vrienden kunnen toevoegen en groepen maken om mee te chatten via tekst, spraak of zelfs video. Ontdek wat WhatsApp kan doen voor jouw business: WhatsApp for Business

WeChat

Een andere mobiele chat-app, WeChat biedt apps voor iPhone, Android en zelfs een webversie.

Viber

Met Viber kunt u sms-berichten verzenden, bellen en zelfs foto's delen met andere gebruikers. Het biedt ook een functie met de naam "public chats", zodat merken en beroemdheden berichten kunnen delen met een breder publiek.

Bloglovin’

Voor bloggers is Bloglovin' een platform waarmee je een profiel voor jezelf en je blog (of blogs) kunt maken, andere gebruikers kunt volgen om inhoud te ontdekken en je blog door relevante lezers te laten vinden.

Blogher

Blogher is een blog netwerk gericht op vrouwelijke bloggers. Inhoud publiceren, contact maken met andere bloggers en zelfs deelnemen aan conferenties en netwerkevenementen.